Xerrada sobre la inclusió escolar, adreçada a pares i mares d’alumnes en edat escolar
22 de maig de 2008L'Escorxador de Vilafranca acollirà el proper dijous 29 de maig a les 9 del vespre una nova xerrada-col.loqui organitzada per les Associacions de Pares i Mares dels centres educatius de la vila amb el suport del Servei d'Educació de l'Ajuntament. Les AMPA es coordinen per proposar activitats adreçades als pares i mares amb fills i filles en edat escolar i aquesta vegada s'ha considerat oportú abordar el tema de la inclusió escolar, un procés que té per objectiu reduir les barreres a la participació i a l'aprenentatge de tots els alumnes.
La possibilitat de participació i d'accés de la persona amb discapacitat als diferents àmbits ordinaris de l'activitat humana (escola, feina, etc...) no està tant en funció de les característiques de la seva discapacitat com en l'existència o no en la societat de barreres per al seu aprenentatge, socialització i participació.
Les escoles ordinàries amb una orientació inclusiva representen el mitjà més eficaç per a combatre les actituds discriminatòries, crear comunitats d'acollida, construir una societat integradora i aconseguir l'educació per a tothom: a més, proporcionen una educació efectiva a la majoria de nens i milloren l'eficiència, en definitiva, de tot els sistema educatiu.
La inclusió en centres d'ensenyament ordinari dels menors amb discapacitat no solament és possible i viable, sinó beneficiosa per a tothom. Es comprova que els nens i les nenes sense disminució que participen d'un entorn d'aprenentatge que els permet viure la diferència gaudeixen d'uns guanys en relació als aspectes socials i de formació de la personalitat i d'un enriquiment humà que no es produeix en igual grau en altres contextos escolars.
La xerrada anirà a càrrec de Margarida Saiz, membre del col·lectiu per una escola i una societat inclusiva al Garraf. Aquest col·lectiu té una llarga trajectòria en l'impuls de la inclusió tant escolar, laboral com social de les persones amb discapacitat.
La xerrada, tot i que s'adreça especialment a pares i mares, també és oberta a tothom que tingui un interès especial pel tema. Està previst que comenci puntualment a les 9 del vespre i que en finalitzar es pugui obrir un torn de paraules perquè es plantegin els dubtes i les preguntes que es considerin oportunes.
La possibilitat de participació i d'accés de la persona amb discapacitat als diferents àmbits ordinaris de l'activitat humana (escola, feina, etc...) no està tant en funció de les característiques de la seva discapacitat com en l'existència o no en la societat de barreres per al seu aprenentatge, socialització i participació.
Les escoles ordinàries amb una orientació inclusiva representen el mitjà més eficaç per a combatre les actituds discriminatòries, crear comunitats d'acollida, construir una societat integradora i aconseguir l'educació per a tothom: a més, proporcionen una educació efectiva a la majoria de nens i milloren l'eficiència, en definitiva, de tot els sistema educatiu.
La inclusió en centres d'ensenyament ordinari dels menors amb discapacitat no solament és possible i viable, sinó beneficiosa per a tothom. Es comprova que els nens i les nenes sense disminució que participen d'un entorn d'aprenentatge que els permet viure la diferència gaudeixen d'uns guanys en relació als aspectes socials i de formació de la personalitat i d'un enriquiment humà que no es produeix en igual grau en altres contextos escolars.
La xerrada anirà a càrrec de Margarida Saiz, membre del col·lectiu per una escola i una societat inclusiva al Garraf. Aquest col·lectiu té una llarga trajectòria en l'impuls de la inclusió tant escolar, laboral com social de les persones amb discapacitat.
La xerrada, tot i que s'adreça especialment a pares i mares, també és oberta a tothom que tingui un interès especial pel tema. Està previst que comenci puntualment a les 9 del vespre i que en finalitzar es pugui obrir un torn de paraules perquè es plantegin els dubtes i les preguntes que es considerin oportunes.