Les Aules MAP dels IES de Vilafranca finalitzen el curs un alt índex de certificació en ESO
23 de juny de 2008El programa “L'Aprenentatge Productiu a l'ESO” és un programa de formació integral, en el qual l'Institut d'Aprenentatge Productiu de l'Ajuntament de Vilafranca–IDAP treballa conjuntament amb els Instituts d'Educació Secundària de la vila i que es concreta en el desenvolupament de les anomenades Aules MAP (Metodologia de l'Aprenentatge Productiu). Aquestes aules formen part dels programes de diversificació curricular dels centres i esdevenen singulars en tant que apliquen un enfocament pedagògic caracteritzat per l'activitat pràctica, a l'aula i en empreses diverses, l'ús intensiu de les noves tecnologies i un estret assessorament individual a l'alumne des de l'inici fins a la fi del procés educatiu.
L'IES Milà i Fontanals va ser el primer centre de secundària de Vilafranca que va disposar d'una Aula MAP el curs 2003-04. Desprès de cinc anys d'experiència atenent a prop de 60 alumnes, es fa un balanç molt positiu. Per la seva banda, tant l'IES Eugeni d'Ors com l'IES Alt Penedès, que compten amb Aules MAP des del curs escolar 2006-07, estan també satisfets dels resultats i valoren el seu potencial a l'hora de resoldre la situació de part del seu alumnat. Tots els IES vilafranquins disposen doncs d'aquesta oferta de formació alternativa a l'alumnat de quart d'ESO que no troba l'èxit acadèmic mitjançant el sistema escolar tradicional i que, per tant, es troba en risc de finalitzar aquest estadi de l'escolaritat obligatòria sense la corresponent acreditació i amb poques perspectives de futur. Entre el grup d'escolars que han aconseguit adaptar-se a la metodologia de l'Aprenentatge Productiu en les Aules MAP, que són la gran majoria, es dibuixa un panorama molt diferent: acreditació en ESO (79%), inscripció en cursos de formació professional i de formació ocupacional (60%) i accés al mon del treball (40%) amb la confiança adquirida del seu pas per tres empreses de la ciutat durant el període de formació.
La participació desinteressada del sector empresarial ha estat, com sempre, fonamental pel funcionament de les Aules MAP i mereixen un gran reconeixement per la seva col·laboració. Al llarg d'aquests curs 2007-08 hi han col·laborat 53 empreses i entitats, 22 d'elles de nova incorporació, pertanyents a 26 àmbits professionals diferents.
Com a conseqüència de la implantació de l'Aprenentatge Productiu en els centres de secundària de Vilafranca, de les nombroses visites rebudes per regidors i tècnics municipals i de professors d'altres poblacions, així com de la intervenció en jornades i programes de formació del professorat, aquest model d'intervenció educativa està rebent reconeixement i comença a aplicar-se en les marc de les anomenades Aules Obertes de centres de secundària d'altres comarques catalanes.
L'IES Milà i Fontanals va ser el primer centre de secundària de Vilafranca que va disposar d'una Aula MAP el curs 2003-04. Desprès de cinc anys d'experiència atenent a prop de 60 alumnes, es fa un balanç molt positiu. Per la seva banda, tant l'IES Eugeni d'Ors com l'IES Alt Penedès, que compten amb Aules MAP des del curs escolar 2006-07, estan també satisfets dels resultats i valoren el seu potencial a l'hora de resoldre la situació de part del seu alumnat. Tots els IES vilafranquins disposen doncs d'aquesta oferta de formació alternativa a l'alumnat de quart d'ESO que no troba l'èxit acadèmic mitjançant el sistema escolar tradicional i que, per tant, es troba en risc de finalitzar aquest estadi de l'escolaritat obligatòria sense la corresponent acreditació i amb poques perspectives de futur. Entre el grup d'escolars que han aconseguit adaptar-se a la metodologia de l'Aprenentatge Productiu en les Aules MAP, que són la gran majoria, es dibuixa un panorama molt diferent: acreditació en ESO (79%), inscripció en cursos de formació professional i de formació ocupacional (60%) i accés al mon del treball (40%) amb la confiança adquirida del seu pas per tres empreses de la ciutat durant el període de formació.
La participació desinteressada del sector empresarial ha estat, com sempre, fonamental pel funcionament de les Aules MAP i mereixen un gran reconeixement per la seva col·laboració. Al llarg d'aquests curs 2007-08 hi han col·laborat 53 empreses i entitats, 22 d'elles de nova incorporació, pertanyents a 26 àmbits professionals diferents.
Com a conseqüència de la implantació de l'Aprenentatge Productiu en els centres de secundària de Vilafranca, de les nombroses visites rebudes per regidors i tècnics municipals i de professors d'altres poblacions, així com de la intervenció en jornades i programes de formació del professorat, aquest model d'intervenció educativa està rebent reconeixement i comença a aplicar-se en les marc de les anomenades Aules Obertes de centres de secundària d'altres comarques catalanes.