L’Aula d’Aprenentatge Productiu de l’IES Eugeni d’Ors acull educadors i alumnes de l’escola Hufeland Shule de Berlín
04 de març de 2009En aquest projecte participen els centres Bernadottegymnasium d'Estocolm, i l'Hufeland Schule, de Berlín, a més del centre vilafranquí, compartint tots ells l'Aprenentatge Productiu com a metodologia pedagògica en l'atenció a nois i noies de 15 a 17 anys que cursen el segon nivell de l'educació secundària obligatòria.
El projecte Come Here–Compare està finançat per l'acció Comenius de la Unió Europea per un període de dos anys (2007–2009) i té com a finalitat l'aprenentatge comparatiu entre els tres països en relació a l'estat del mercat laboral i la formació dels joves envers les professions fent un anàlisi de les noves tendències i oportunitats. En aquesta línia, l'alumnat participant dels països visitants té la possibilitat de fer estades en les mateixes empreses a les que ja assisteixen els alumnes de l'Aula MAP com a part habitual de l'activitat formativa. Aquestes empreses vilafranquines, que en aquest cas han acollit als joves estudiants alemanys, han estat Sabeco, Mecànica RPM, Ludoteca Xarxa i el CEIP Dr. Estalella Graells.
El projecte també té la intenció d'aprofundir en temes relacionats amb l'economia, la història i la cultura de cada país, a banda d'adquirir confiança, mitjançant la pràctica de l'anglès com a llengua comuna. Les noves tecnologies i l'ús de plataformes de comunicació i treball a través d'Internet són també presents en el projecte, permetent així que els joves es beneficiïn dels seus grans avantatges. En aquest sentit, el programa previst durant aquesta trobada a Vilafranca incorpora, d'una banda, un taller de vídeo per a l'edició d'un reportatge de tota l'activitat realitzada al llarg del projecte i, d'altra banda, incorpora també activitats adreçades a produir material divers per a la pàgina web Mirror (www.mirrorwebsite.net) que emmarca tot el projecte.
L'Institut d'Aprenentatge Productiu–IDAP de l'Ajuntament de Vilafranca ha estat el promotor d'aquesta associació d'aprenentatge internacional, la primera que té lloc en el marc de les Aules MAP dels centres de secundària de Vilafranca.
El projecte Come Here–Compare està finançat per l'acció Comenius de la Unió Europea per un període de dos anys (2007–2009) i té com a finalitat l'aprenentatge comparatiu entre els tres països en relació a l'estat del mercat laboral i la formació dels joves envers les professions fent un anàlisi de les noves tendències i oportunitats. En aquesta línia, l'alumnat participant dels països visitants té la possibilitat de fer estades en les mateixes empreses a les que ja assisteixen els alumnes de l'Aula MAP com a part habitual de l'activitat formativa. Aquestes empreses vilafranquines, que en aquest cas han acollit als joves estudiants alemanys, han estat Sabeco, Mecànica RPM, Ludoteca Xarxa i el CEIP Dr. Estalella Graells.
El projecte també té la intenció d'aprofundir en temes relacionats amb l'economia, la història i la cultura de cada país, a banda d'adquirir confiança, mitjançant la pràctica de l'anglès com a llengua comuna. Les noves tecnologies i l'ús de plataformes de comunicació i treball a través d'Internet són també presents en el projecte, permetent així que els joves es beneficiïn dels seus grans avantatges. En aquest sentit, el programa previst durant aquesta trobada a Vilafranca incorpora, d'una banda, un taller de vídeo per a l'edició d'un reportatge de tota l'activitat realitzada al llarg del projecte i, d'altra banda, incorpora també activitats adreçades a produir material divers per a la pàgina web Mirror (www.mirrorwebsite.net) que emmarca tot el projecte.
L'Institut d'Aprenentatge Productiu–IDAP de l'Ajuntament de Vilafranca ha estat el promotor d'aquesta associació d'aprenentatge internacional, la primera que té lloc en el marc de les Aules MAP dels centres de secundària de Vilafranca.