Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Notícia

L’Ajuntament de Vilafranca farà tot el possible perquè no prosperi la marca “Costa de Barcelona” per al Penedès

18 de març de 2010
L'alcalde de Vilafranca Pere Regull, acompanyat per la regidora i presidenta del Patronat de Comerç i Turisme, M. Dolors Rius, han mostrat el seu desacord total amb el resultat de l'assemblea del Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès celebrada dimarts, en què es va aprovar la nova marca turística “Costa de Barcelona” per al territori format pel Baix Llobregat, el Garraf i l'Alt Penedès.
M. Dolors Rius ha explicat que des de fa un any i mig s'està treballant per donar una nova marca turística a aquest territori després que l'anterior marca, “Costa del Garraf” no va donar els resultats esperats i “ningú s'hi sentia còmode”. La Diputació de Barcelona va encarregar a una empresa especialitzada l'elaboració d'un estudi. Aquest estudi dictaminava que la paraula “Barcelona” havia d'aparèixer en la marca atès l'atractiu turística que exerceix la capital catalana i situava el Penedès com a tret diferencial dintre del territori. En les reunions mantingudes el maig de l'any passat l'Ajuntament de Vilafranca ja va expressar la necessitat que la paraula “Penedès” estigués present en el nom de la marca i no sols en el missatge-slogan que acompanya la marca “Mar, Modernisme i Penedès”.
L'alcalde Pere Regull ha explicat que, malgrat l'oposició de Vilafranca, la marca turística “Costa de Barcelona” (sense “Penedès”), va ser l'opció escollida per la Diputació i havia de ser ratificada pels Consorcis de Promoció Turística de les tres comarques. A l'assemblea del consorci de l'Alt Penedès, la nova marca es va aprovar amb el vot de qualitat del president Lluís Valls ja que es va donar un resultat d'empat. Hi van votar a favor l'INCAVI, la Diputació, el Consell Comarcal de l'Alt Penedès i l'Institut del Cava, mentre que es van mostrar en contra la DO Penedès, UVIPE, el Patronat de Turisme de Subirats i el de Vilafranca. El patronat de Turisme de Sant Sadurní s'hi va abstenir.
Segons Regull, “totes les opcions són legítimes i defensables, però el que no es pot fer és enredar la gent dient que el que s'ha aprovat és la marca “Costa de Barcelona, Mar, Modernisme i Penedès” quan això no és cert. La marca que es va aprovar és “Costa de Barcelona” i això queda registrat i serà inamovible. “Mar, Modernisme i Penedès” serà el missatge en aquest moment, però qui et diu que d'aquí no es canviarà i serà un altre...”.
L'alcalde ha volgut mostrar el desacord amb la nova marca “Costa de Barcelona” per a la comarca de l'Alt Penedès, “perquè nosaltres no som costa. Als del Garraf ja els hi està bé perquè són costa, però nosaltres oferim un turisme diferenciat del de sol i platja i en la marca no hi sortim per res”.
Pere Regull també ha qüestionat la postura del representant del CCAP i president del consorci, Lluís Valls. “No pot ser que l'empat en la votació el desfaci una persona que representa el consell comarcal, que té un govern d'unitat entre totes les forces polítiques que no ha acordat el sentit del vot en cap dels seus òrgans”. L'alcalde s'ha mostrat contundent afirmant que “farem tot el possible perquè la nova marca no prosperi”. Finalment, Pere Regull ha dit que és inconcebible que a partir d'ara es destinin diners a promocionar “una marca turística que al Penedès no ens beneficiarà. Farem gestions amb Turisme de la Generalitat perquè no tiri endavant i demanarem al CCAP que es convoqui el pacte de govern per fer dimitir el seu representant al consorci i que el nou representant convoqui una nova assemblea per replantejar el nom de la nova marca”.

pujar inici