Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Notícia

El conseller d’Educació ha visitat el CEIP Dr. Baltà Elias

20 de febrer de 2009
El conseller ha estat rebut aquest divendres al matí pel director del centre, Pere Anton González, i la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Vilafranca, Lourdes Sánchez. També l'han acompanyat el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament vilafranquí, Francisco Romero; el director general de Recursos del Sistema Educatiu del Departament d'Educació, Camil Fortuny; el director dels Serveis Territorials d'Educació a Barcelona Comarques, José Antonio García Saceda; el diputat penedesenc Roberto Labandera, l'AMPA i la resta de l'equip directiu del CEIP Baltà Elias.

El centre es va crear l'any 1971 i als anys 80 va arribar a tenir tres línies (tres aules per curs) al cicle superior, però amb la creació de CEIPs als municipis veïns va anar perdent alumnes. Per contra, en els darrers anys, el centre ha vist com les demandes de matrícula s'han anat incrementant any rere any fins arribar als 454 alumnes amb què compta actualment. Aquesta recuperació ha estat possible, sobretot, a la millora del funcionament del centre, gràcies a una important tasca de coordinació per part dels docents i l'equip directiu i a la gran implicació de l'Associació de mares i pares del centre.

El CEIP Dr. Baltà Elias, a més, ha incrementat en els darrers dos anys la seva plantilla de 22 a 35 mestres i Educació ha dotat el centre d'equipament informàtic i aula de ciències. El centre també ha introduït serveis a les famílies, com el servei d'acollida matinal abans que comenci l'horari lectiu.

Des del curs 2007-2008, el centre participa del Projecte de Biblioteca escolar Puntedu, una iniciativa del Departament d'Educació que té com a objectiu introduir el treball a la biblioteca com una eina habitual del treball de l'alumne en les diferents assignatures, per tal que adquireixin l'hàbit de la lectura, de la recerca i de l'ús de la informació.

Aquest curs 2008-2009 el CEIP Baltà i Elias ha endegat també el Projecte de llengües estrangeres. Aquest projecte preveu, entre altres qüestions, que els alumnes comencin a estudiar una tercera llengua als 4 anys i que, a educació primària, facin assignatures no lingüístiques en aquest idioma.

pujar inici