Aureli Ruiz: “Amb l’Ordenança d’Administració electrònica es vol propiciar que en un termini de 3 anys, l’estalvi sigui de 100 mil euros anuals”
26 de gener de 2012En aquest sentit, l'aprovació d'aquesta ordenança pretén garantir un ús efectiu de les eines electròniques per a millorar la seva actuació administrativa i serveis que té encomanats, facilitar les relacions amb la ciutadania, les empreses i d'altres administracions públiques i entitats i, en definitiva, propiciar un millor exercici dels seus drets i deures. Segons ha explicat el primer tinent d'Alcalde i regidor d'Hisenda, Aureli Ruiz, “aquesta ordenança vol protegir el ciutadà, dotarà d'un marc legal la seu electrònica, i aquest marc ja serà complet. Ha estat una feina laboriosa, que ha durat dos anys, i on es defineixen els drets i els deures del ciutadà i les obligacions de l'Administració.”
D'aquesta manera, la seu electrònica estarà disponible per als ciutadans a través de les xarxes de telecomunicacions que determini i faci públiques l'Administració municipal i, en tot cas, a través del següent apartat de la web municipal, http://seuelectronica.vilafranca.cat/. En aquest sentit, Ruiz ha explicat que l'evolució ha estat força positiva, “quan es va crear es podien realitzar 3 tràmits, avui ja en són 47. Cal millora més, fer-ne més, però el creixement serà exponencial.”
L'Ordenança té per objecte la regulació de la utilització de les eines de la societat de la informació i el coneixement en les relacions jurídico-administratives entre els ciutadans i les ciutadanes i el conjunt de l'Administració municipal, incloent-hi la consulta de la informació administrativa, la de les dades en poder de l'Administració municipal i la realització de tràmits i procediments per mitjans electrònics.
Els serveis a la seu electrònica estaran operatius 24 hores al dia, tots els dies de l'any.
Segons ha afirmat el primer tinent d'Alcalde, Aureli Ruiz, “aquest ha de ser un servei en què hi guanyem tots, millorar en eficàcia, en eficiència, en agilitat, i sobretot, que el ciutadà sàpiga que és un servei gratuït.”
D'aquesta manera, la seu electrònica estarà disponible per als ciutadans a través de les xarxes de telecomunicacions que determini i faci públiques l'Administració municipal i, en tot cas, a través del següent apartat de la web municipal, http://seuelectronica.vilafranca.cat/. En aquest sentit, Ruiz ha explicat que l'evolució ha estat força positiva, “quan es va crear es podien realitzar 3 tràmits, avui ja en són 47. Cal millora més, fer-ne més, però el creixement serà exponencial.”
L'Ordenança té per objecte la regulació de la utilització de les eines de la societat de la informació i el coneixement en les relacions jurídico-administratives entre els ciutadans i les ciutadanes i el conjunt de l'Administració municipal, incloent-hi la consulta de la informació administrativa, la de les dades en poder de l'Administració municipal i la realització de tràmits i procediments per mitjans electrònics.
Els serveis a la seu electrònica estaran operatius 24 hores al dia, tots els dies de l'any.
Segons ha afirmat el primer tinent d'Alcalde, Aureli Ruiz, “aquest ha de ser un servei en què hi guanyem tots, millorar en eficàcia, en eficiència, en agilitat, i sobretot, que el ciutadà sàpiga que és un servei gratuït.”